- Att Vara Gravid -

Hej - Inlägg 281.




Är här igen, med en fundering. Sitter och tittar på 16 and pregnant (jo, jag vet att jag skulle göra en massa andra saker, men hmm. Det har inte riktigt blivit av ännu) och där är det en tjej som väntar barn (nähää?!).
När hon fick reda på att hon var gravid, hoppade hon av skolan och började "låsa" in sig. Ville inte visa sig ute eller så, eftersom hon var rädd för vad folk skulle tycka och säga.
Efter ett tag så beslutar hon sig för att åka med sin vän till köpcentret, och då de står i köket och precis är på väg att fara säger den gravida flickans mormor att det är vackert att vara gravid, varpå den gravida flickans vän svarar: Nej, inte på utsidan. På utsidan är det inte vackert att vara gravid.

Jag tycker, personligen att det var otroligt onödigt sagt.
Snacka om att inte vara stöttande, precis sådär innan flickan ska ut och "visa upp" sig för första gången sedan hon blev gravid.. Aja. Det är som det är. Hon menade säkert inget illa men ibland blir det fel då man talar utan att tänka.

Fast nu var det ju inte det min fundering hadlade om, utan min fråga till er är:
Tycker ni att det är vackert att vara gravid? På utsidan.


Jag tycker att det är väldigt vackert. Ser inte mig själv som en tjock knubbsäl just nu(även om jag känner mig som en sådan) utan jag tycker att jag är vackrare än någonsin.
Jag älskar att ha kläder där det syns att jag är gravid.
Eftersom jag tycker att det är vackert :)





Ni vet att jag älskar er

















Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ängeln Emilia

Att vara gravid är ju det vackraste som finns! :)

2009-08-30 @ 20:53:54
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Postat av: spiderchick

tusen tack för snäll comment =))

2009-08-30 @ 21:33:56
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker det är underbart vackert med gravida kvinnor=) Ler varje gång jag ser nån som är gravid och bara längtar tills det är min tur. Alla bebismagar är fina hur stora eller små dom än är=)

2009-08-30 @ 22:06:52
URL: http://loese.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ja, det kan verkligen vara vackert -även på utsidan!:.)) och det var faktiskt en onödig kommentar...



Tack för länken också! och att du uppmärksammade programmet:.)) Tackar, tackar!

2009-08-31 @ 01:38:41
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Att vara gravid måste nog vara det finaste och underbaraste som finns :) Hoppas allt är bra med dig! :) Frågestund inne hos mig :)

2009-08-31 @ 15:44:25
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 år och blivande mamma

Hejsan =)

Gör inget att det tog tid, roligt att du svarar iaf=D

Hihi okej, jag tycker det börjar gå långsamt framåt, jag vill verkligen att lillen tittar ut nu=D

Nej vi har inte tagit reda på vilket kön det är, ingen av oss ville veta det så =) Men båda två tror det är en liten kille där inne =)

Du då?



Lillen är beräknad till den 26 September=) när är din lillsnutt beräknad till =)?



Kramar från oss

2009-08-31 @ 21:42:12
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 år och blivande mamma

Jag tycker det är jätte fint=) Så mysigt och otroligt att en människa kan gå runt med sitt barn i magen som sen kommer ut och blir någe så underbart=)

Det både är underbart att vara gravid och att se folk som är det =)

KRam

2009-08-31 @ 21:44:20
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0