- 21 And Pregnant -

Hejsan - Inlägg 279.



Jo, detta kommer att bli ett "gravid inlägg". Jag sitter här och funderar med magen i vädret.
Varje kväll, så får jag fruktansvärt ont över (eller under, känner inte riktigt) mina revben.
Det är som ett stadigt tryck som inte vill lätta, utan nästan bara blir värre och värre.
Till en början trodde jag att det enbart berodde på att jag satt här, vid datorn.
Men så är inte fallet, jag fick lika ont igår trots att jag knappt satt här..
Så vad beror det på? Är det att hela dagens smärtor kommer rusandes såhär på kvällskvisten?

Igår kväll så kunde jag inte somna eftersom jag hade så ont.
Och det hör tyvärr till vanligheterna just nu.
Men igår var det riktigt riktigt illa. Annrs brukar jag somna av ren och skär utmattning men inte igår.
Nej, det gick inte. Jag snurrade runt runt och blev bara less.
Tror att det kan bero på att jag somnat til tv:n de senaste veckorna när det varit som jobbigast.
Jag har slagit på tv:n, lagt mig i sängen, kikat på några program och sedan slocknat.
Igår, eftersom jag sov hos älskling så blev det inte så. För han har inte tv vid sängen tyvärr.
Undrar starkt om jag ska lägga mig på soffan nu inatt, och ligga där tills jag känner att kroppen (och huvudet) ger med sig och låter mig somna. Det vore kanske en ide..

Helst av allt så skulle jag vilja somna nu och sova i 5 veckor tills det är dags för förlossningen.
På så sätt skulle jag slippa allt jobbigt och endå få ett barn som är född i rätt tid så att säga.
Det vore ngt det!

Äsch, nu får det räcka. Kanske kommer tillbaks innan jag ska sova, eller ja.. Försöka att sova.







Ni vet att jag älskar er















Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ingen fara... trycket över reveb och lungor hör dels till för att allting liksom möbleras om inne i kroppen när man är gravid, men sedan kan det också vara så att bebis ligger och trycker/sparkar mot just de ställena.



Du kanske har en kvällsbebis i magen precis som jag;.)) Får alltid vansinnigt ont på kvällarna.



Ett tips för att minska trycket är att ligga på den sida där trycket är som värst och antingen trycka med handen eller lägga en kudde mot det området. Då begränsas bebisens utrymme och den justerar sitt rörelsemönster.



Hoppas att det hjälper dig!:.)) Och du, tack så hemskt mycket för dina kommentarer också!:.))

2009-08-30 @ 14:16:51
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Angelica

fin mage!!

2009-09-05 @ 01:16:09
URL: http://jelkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0