- Is Love The Thing? -

Hejsan Igen! Inlägg 83.



Är här igen eftersom jag började fundera när jag krattade löv. Hehe, sånt där svensson göra som hör våren till satte igång lite tankar hos mig.
Dagens fundering handlande om kärlek, alltså kärleken emellan 2 personer som lever i ett förhållande.
Jag har funderat över vikten att ha den sortens kärlek i sitt liv.
Hur viktig är den egentligen? Är den överhuvudtaget viktig?

Jag kom fram till idag att den inte är så viktig som de flesta verkar tro eller tycka.
Alla går runt och letar sig blå efter den "rätta" , skaffar partners till höger och vänster i hopp om att nästa ska vara den rätta. Söker på internet, i barer och bland vänners vänner.
Ingen rast och ingen ro, nej för den där stora kärleken måste hittas till varje pris.
Efter varje misslyckat förhållande så blir pressen att hitta "rätt" större och större. Alla andra tycks ju vara så lyckliga, så varför inte jag?

Jag tror att det är så här.
Alla kommer inte att hitta "den rätta", alla kommer inte att få det "lyckliga slutet".
Och, so what?
Är det allt livet handlar om? Att leva i ett förhållande?
Måste man ha kärleken från en annan person på det sättet för att ha ett bra liv, vara lycklig?

Jag vägrar att tro det.

Jag tror att man är lika lycklig som singel.
För jag menar, hur många går inte runt och klagar över att de aldrig kan hitta någon, eller är upprörd över att aldrig lyckas behålla den de hittat.
Men står de egentligen helt ensamma utan en partner?
Har de inte familj och vänner som älskar dem?
Men det är ju inte samma sak tänker du.
Och, nej. Det är inte samma sak.
Men minst lika mkt värt!

Vissa av oss kommer inte att hitta det där som de flesta drömmer om, men jag kan lova att vi kommer att hitta otroliga vänner som altid finns där. Vänner som ger oss massvis med kärlek och stöd.



Hade ju en till sak!
Hittade dessa babys på Biancos hemsida!
Must Have!




HÖRES I MÖRA!!































"Ain't that a kick in the head"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så otroligt klok vännen!

Jag har själv tänkt i dessa banor o man letar fan överallt för att hitta 'honom' - men ju mer man letar dessto svårare är det o hitta honom.



"Vissa av oss kommer inte att hitta det där som de flesta drömmer om, men jag kan lova att vi kommer att hitta otroliga vänner som altid finns där. Vänner som ger oss massvis med kärlek och stöd."

<---- så sant!!

Vänner är något otroligt värdefullt!



kraaam

2009-04-30 @ 08:09:09
URL: http://hoppitozzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0