Så förbaskat trött och ensam..

Är så trött, så trött. Det känns enda in i själen. Freja har hängt på mig hela dagen och samtidigt har jag försökt att leva på som vanligt. Ta hand om Saga, laga mat och städa.
Det går inte, det går inte, det går inte.
Jag orkar inte!
Idag har det känts övermäktigt, vad har jag gett mig in på?
Kämpar för glatta livet för att vara glad, effektiv, överallt och på g, men det går inte.
Inte dagar som denna. På kvällen kommer alla känslorna, då orkar jag inte mera och vill bara gråta, och gråter det gör jag. Gråter och äter middagen som jag kämpat ihop med Freja på ena armen och känner ingen smak alls.
Är på tok för trött för att uppskatta maten.
Sedan är det ensamheten. Känner mig så jävla ensam, som om det verkligen är jag emot världen.
Det känns som om jag inte har några vänner, ingen att ringa, ingen att berätta allt detta för.
Ingen att be om hjälp.
Men det känns nog bättre imorgon, det är alltid värst på kvällarna.
Då är jag bara så trött, och har kämpat på en hel dag.
Usch. Att det är jobbigt att vara ensamstående mamma till 2 barn kan jag ta, men ensamheten äter upp mig.
Känner mig övergiven, oälskad och bara dålig.
Jag liksom bara sitter här, tar hand om barnen, tittar på tv, klickar på datorn och känner mig ensam.
-
Gud, ge mig kraft att acceptera
det jag inte kan förändra, mod till
att förändra de saker jag kan och
visdom nog att förstå skillnaden
mellan de två.
"Gud, ge mig kraft att acceptera
det jag inte kan förändra, mod till
att förändra de saker jag kan och
visdom nog att förstå skillnaden
mellan de två."
-

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag känner mig också ensam. Men det är ju lite långt till Sundsvall, annars hade jag kunnat umgåtts med dig, om du nu hade velat...

2011-07-22 @ 21:24:29
Postat av: valeria<3 Mamma till prinsen Williot!

Åh gumman! Jag finns här om du behöver prata! =) Det känns tungt vissa dagar. Huga inte lätt med 2 små! KRAM

2011-07-22 @ 21:25:04
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Det kommer bli bättre! Själv känner jag så ofta! Ensamheten är verkligen det äckligaste som finns! Självklart är man inte helt ensam då man har sina barn men jag förstår dig precis.



Du ska se att i slutändan är det vi som ler för glatta livet :D

Tålamod.

2011-07-22 @ 21:33:42
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Charloth

Hej vännen!



Du kan ringa mig dag som natt och prata om allt!

Jag kanske inte kan förstå allt man jag försöker mer en gärna!

Skulle ringt dig om jag kunde men vår telefånräkning är aldeles för hög och kan inte ringa så mycket nu.



Jag älskar dig det hoppas jag du vet!

Tuvärr kan jag inte komma ner och hjälpa dig!

Om jag bodde närmare hadde jag hjälpt dig med det jag kan.



Det kommer kännas jobbigt men det blir bättre.



Många pussar och kramar!

2011-07-22 @ 21:39:15
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia :)

Ja väldigt skönt att hon vill dricka det nu :)



Jag försöker lära mig photoshop men fattar ingenting! Dom på youtube är så snabba och har engelska program men jag kör svenska här haha. Detta kommer ta tid att lära alltså!

2011-07-22 @ 22:36:57
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Charloth

Tack! :)



Det var så lite inget att tacka för!

Det är ju självklart!

2011-07-22 @ 23:18:43
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Sopp

Blir ledsen när jag läser det här.. Känns förjäkligt att du känner dig ensam, för jag ÄR ju faktiskt här.. Du kan prata med mig och umgås med mig, det vill jag ju! KRAM

2011-07-22 @ 23:28:40
Postat av: Dessan

Men kära vän!



Det är nog en konstig period, du har mycket att stå i och är ensam med barnen. Ett spädbarn och en liten Saga som båda 2 kräver din uppmärksamhet. Det är klart det blir jobbigt, det förstår jag. Men det är inte du mot världen. Bodde jag närmare eller hade möjlighet så skulle jag komma med detsamma när du är så ledsen. Men när jag sitter här utan bil en bra bit därifrån så är det svårt. Vi ska absolut ses något. Denna vecka har jag jobbat och blir även jobb nästa vecka. Sedan ska jag på semester med mamma och syskonen. OM jag har tid nu under helgen så hör jag av mig så kanske vi kan ses i stan. Pussar och varma kramar från lilla Dessan:)

2011-07-22 @ 23:46:25
URL: http://thegreatpassion. blogg. se/
Postat av: Linga

måste vara sjukt jobbigt att ha två barn att ta hand om själv...bara ett barn och ta hand om två personer är jobbigt. hoppas du mår bättre snart..vi får styra upp en fika snart :)

2011-07-23 @ 10:08:17
URL: http://lingah.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Men lilla gumman, vill ge dig en bamsekram just nu! Tänk att jag är så nära och ändå så långt borta, hade jag haft bil hade jag åkt till dig nu..

Det kan inte vara lätt att vara ensamstående mamma till 2 små. Tycker själv det är svårt ibland nu som första gångs förälder när man är skittrött och måste vara vaken flera timmar på natten.. och då har jag ändå en man som kan avlasta mig på dagarna. Kan inte tänka mig din sits, men du är en stark kvinna! You can do it! Styrke kramar till dig!

2011-07-23 @ 22:32:01
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: Niikki

Trotts att jag lever tillsammans med barnens pappa vet jag hur det känns att vara ensam. Jag är ofta själv trotts att vi bor tillsammans. Han är hemma och så när Caspian är vaken men när han väl har somnat så åker han ofta iväg till kompisar och jag sitter här själv. Jag förstår hur du känner, för jag känner ofta likadant. Det känns som man är ensam i världen, men egentligen så är man inte det. Många i samma situation och många vänner som ställer upp. Det är nog vi som måste våga ta steg att ringa dom där samtalen.

2011-07-24 @ 00:22:42
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Michaela - Elias Mamma

Åh gumman!

Det var inget kul o höra att du känner dig ensam :/



Du ska veta att jag finns här om du vill skriva/prata av dig me ngn utomstående... Är grymt imponerad av dig som är en sån bra mamma till dina två små fina tjejer!



Kramen

2011-07-24 @ 08:49:53
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Josie

Hjälp vad jag känner igen mig i ditt inlägg, i varenda ord! Antar att jag här och nu borde skriva att det blir bättre. Men jag vet inte, blir det det? Jag hoppas...

2011-07-24 @ 12:02:25
Postat av: Alex

Huga, lilla Anna! Inte är du ensam, även om det känns som så. Jag förstår (så gott jag kan i alla fall) att det är jättejobbigt just nu, men det kommer att bli bättre! Och nu när jag bor närmare så kommer vi säkert att kunna börja umgås mer igen! :) Du är välkommen hit med barnen precis när du vill, och jag lär med all säkerhet kunna ta mig till dig med och hälsa på!

2011-07-24 @ 23:09:19
URL: http://ashesandwine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0