Är jag konstig?

Hello - Inlägg 434.




En fundering som slog mig tidigare idag var om jag är konstig, eller avvikande på något sätt som aldrig haft barnvakt till Saga, trots att hon snart är 4 månader. Det längsta jag har varit ifrån min dotter är ca 30 - 45 minuter. Den enda som har matat henne är jag, eftersom jag helammar och alla gånger utom 2så är det jag som klätt på henne. Det är bara 1 person till som bytt hennes blöja och bara jag har nattat henne och väckt henne.

Är detta konstigt eller får det vara så?


Jag vet ett flertal personer som fått barn nu, och de har alla haft barnvakt till sina ungar. De flesta tvekar inte på att låta någon annan ta hand om deras barn. Jag ser verkligen inget fel i detta utan tycker att det är upp till var och en men jag kan ju endå inte låta bli att fundera på om jag är konstig?
Tar jag rollen som Sagas mamma på för stort allvar? Lägger jag för stor vikt vid att hon behöver mig?
Jag vet inte. Så därför frågar jag er.

Är jag konstig? Överdriver jag mammarollen? Och hur gör ni?




Sedan den 8:e oktober har jag varit mamma på heltid,
har aldrig haft barnvakt och bara låtit en annan person byta Sagas blöja.
Gör det mig till konstig?











Vi hörs när vi hörs
//Anna


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tycker inte du är konstig, du är ju mamma och mammor ska ju ta hand om sina barn.. vissa vill väl ha barnvakt för att dom vill komma ut lite/avlastning, du verkar inte behöva det men de är inte konstigt tycker jag, är ju bra att du tycker om att vara med Saga :)

2010-01-23 @ 15:02:52
Postat av: Linda

Jag tror inte att det är så ovanligt om jag ska vara ärlig. Man känner ju sitt barn allra bäst själv och när dom är så små så förstår dom ju inte heller. Sen det med blöjor, det är ju inte direkt så att man ber vem som helst byta blöja bara sådär. Men vad du än gör, lämna inte bort henne för barnpassning när hon är mellan tio och fjorton månader för det är då som hon kommer ha sin anknytningsfas eftersom det är den mest kritiska perioden i hennes liv. Men det är ju långt dit. Ville bara berätta det nu när du var inne på ämnet och jag har läst barnpsykologi :)

2010-01-23 @ 15:11:13
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Oh tack så mkt för de fina orden! Det hjälper verkligen när någon säger så :)

Det är absolut lugnt för du förtjänar de orden så himla mkt! Bilder kmr snart jag lovar dig förlåt själv för att jag är så seg på att lägga upp dem :(

Du är aboslut inte konstig, tänkaldrig så, du är en kärleksfull mamma och att du inte har haft banrvakt åt Saga är inte konstigt alls :)

2010-01-23 @ 21:16:42
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: C

Jag tror inte det ligger i att du tror att hon behöver dig i den utsträckningen. Jag tror det ligger i att du behöver henne.

2010-01-24 @ 22:37:34
Postat av: Elin=) 17 år och mamma till Molly<3

jag tycker verkligen inte det är konstigt=O Alla människor är ju olika, och ingen kan någonsin komma och säga att du spenderar för mycket tid med Saga eller att du bryr dig för mycket om henne,,, det ska ju vara så. Jag tycker bara att du är en superbra mamma till Saga=)

Tycker inte heller att det är någe fel med att ha barnvakt eller så=) Men det är ju din dotter så det är ju inget fel med att mata byta och bara vara hos henne det är ju liksom så det ska vara tycker jag =)



Kramar<3

2010-01-25 @ 17:15:54
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: H

nej det tycker jag verkligen inte. Jag fick en son dedn 1 januari. Men jag är likadan, det är inte det att jag inte litar på någon annan, men det ser så konstigt ut och man märker alla små fel dom gör. Jag tycker iallafall inte att det är något fel alls i det!

2010-02-06 @ 23:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0