Synd om dem?

Hello - Inlägg 411.



Fick för en tid sedan höra att det var synd om mina hundar.
Ja, eftersom jag har barn och det antogs att mina hundar inte får gå ut tillräckligt mycket
eller får tillräckligt med uppmärksamhet.
När jag hörde detta kände jag en enorm ilska.
Jo, för att påstå saker utan att ens ha belägg för dem
eller ens veta hur situationen ser ut gör mig arg och förbannad.

Det är inte synd om mina hundar, för då skulle jag inte ha kvar dem.
De får gå ut precis lika mycket nu som när Saga låg i magen.
Och de får mat, kärlek och en massa uppmärksamhet.


Finns det fler därute som känner en oro inför hur mina hundar har det?
I såna fall så hoppas jag att detta inlägg lugnar er och får er att förstå att ni inte har en aning.
Ni är väl inte här med mig på dagarna, eller stårni i en buske här ute och räknar vovvarnas promenader?
Nej just det.. Det gör ni ju inte!

Tänk så många fel jag gör.. Skämmer bort mitt barn, missköter mina hundar, städar för dåligt..
Ja, herregud.. Snart kommer väl djurskyddet och tar hundarna, socialen tar Saga och jag blir lodis.
Eller inte! Skärp er, och börja bry er om erat eget istället för att lägga er i mitt liv.
Jag sköter mitt på ett väldigt bra sätt, och alla verkar nöjda.
Saga är glad och doggisarna är glada, det räcker som bevis för mig på att allt går bra.



Milton fyller 3, och är lika lycklig då som nu.




Vi hörs när vi hörs
// Anna

Kommentarer
Postat av: Linda

Bry dig inte om idioterna gumman. Du är så smart och varmhjärtad att OM du inte skulle ha tid till dom så skulle du lämna bort dom för du är en sann vän för djuren. Stor Kraaaam! Btw, har du kvar samma adress nu också eller har du ny? (A) ;)

2009-11-19 @ 11:35:57
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej!

Måste återigen påtala att det finns korkade å dumma människor.Jag tror att dina hundar får massor av kärlek å omtanke efter det att jag läst i din blogg.Är själv i 40års åldern och vet att hundar kan rädda liv.Skaffade min första sheltie för nio år sedan då jag var sjukskriven p.g.a "utbrändhet"och hon fullkomligt räddade mitt liv.Vet inte var jag hade varit idag om jag inte skaffat henne.Hon lever fortfarande å kommer alltid att vara mattes hjärta även om hon fått sällskap av fler sheltisar å en misse.Önskar dej allt gott,å ska fortsätta följa din blogg(har förresten röstat på dej)Ta hand om DEJ SAGA Å JYCKARNA Många kramar Kristina

2009-11-20 @ 11:20:14
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



Jag tror det är nästan oundvikligt att inte bli lite höstdeppig när det har regnat & varit grått i nästan två veckor nu känns det som :P Men jag förösker att tänka posetivt & väntar på snön :D



Ang. ditt inlägg här så måste jag säga att folk verkligen är helt dumma i huvudet & respektlösa. Folk har allid en dum förmåga att ta dåliga saker för givet & inte tro på andra än dem själv & det är uppenbart att de gjort så med dig. Jag menar, självklart tar erat underverk tid ifrån hundarna, men vem säger att de mår dåligt för det? Man kan ta han dom både barn OCH hundar! Som du skriver, hade barnet tagit för mycket tid hade du sålt hundarna till någon som har mer tid. Man vill alltid att dem ska må så bra som möjligt. att folk inte förstår dte är nästan skrattretande :S



2009-11-20 @ 11:54:31
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0